Titel: |
Robin Hood en Koning Klant |
|
Subtitel |
De maatschappelijke verankering van corporaties |
Auteur(s): |
Jos van der Lans |
ISBN: |
90 5009 209 8 |
Prijs: |
€ € 16,90 |
Uitgave: |
Aedes-Forum voor Inspiratie en Zingeving |
Datum: |
oktober 2000 |
|
48 pagina's geïllustreerd |
Contact: |
publicaties@aedes.nl |
Inhoud: |
Sinds de `verzelfstandiging' hebben woningcorporaties zich in snel tempo ontwikkeld tot `maatschappelijke ondernemingen', die niet meer alleen in de weer zijn met betaalbare huurwoningen, maar op het brede terrein van wonen hoogwaardige dienstverlening bieden. Maar ondanks deze dynamische ontwikkeling is het nieuwe bestaan van corporaties niet geheel onproblematisch. Want wie heeft er eigenlijk nog wat te zeggen over de de corporaties? Wie bepaalt of hun maatschappelijke prestaties ook goed zijn? Wat is hun maatschappelijke verankering. Het Aedes-Forum voor Inspiratie en Zingeving gaf de journalist Jos van der Lans de opdracht in kaart te brengen hoe er binnen de sector over deze vragen wordt nagedacht en wat mensen die leiding geven aan corporaties in dit opzicht bezielt. Het resultaat van zijn speurtocht treft de lezer in dit boekwerk aan.
|
|
Bestellen/info |